loading...
دانلودسیستان
M.A بازدید : 345 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)

خبرگزاری پزشکی ایران – ایرمنا – به نقل از روزنامه دیلی اکسپرس از توزیع ظریفترین سوزن تزریق انسولین در جهان توسط  یک شرکت داروسازی هندی خبرداد

این سوزن جدید تولید شرکت بکتون دیکنسون است و طراحان آن امیدوار هستند که تا حد زیادی درد ناشی از سوزن تزریق انسولین را در مبتلایان به دیابت که نیاز به تزریق این هورمون دارند، کاهش دهد.

به گزارش روزنامه دیلی اکسپرس، دکتر دیواکارمتیال مدیر تجاری مرکز مراقبت پزشکی – دیابت BD در هند در این باره اظهار داشت: کارآیی نانو سوزن قلمی BD در آزمایشات مختلف مورد بررسی دقیق قرار گرفته و مشخص شده است که به اندازه سوزن‌های بلندتر برای بیماران با شرایط جسمی مختلف موثر است.

به گفته این کارشناسان، سوزن جدید اولین سوزن قلمی در جهان است که فقط 4 میلی متر طول دارد.

همچنین این سوزن از نظر ضخامت نازکترین و باریکترین سوزنی است که تاکنون در جهان تولید شده است.

در حال حاضر سوزن‌های انسولین در اندازه‌های مختلف در بازار موجود هستند و سوزنهایی که طول آنها 5 میلی متر است بیشترین کاربرد را در بین بیماران دیابتی دارند.

دکتر متیال تصریح کرد: ما اطمینان داریم که محصول جدید در بین مبتلایان به دیابت طرفداران زیادی پیدا خواهد کرد و در تسهیل تزریق انسولین تاثیر بسزایی خواهد داشت.

کارشناسان طراح سوزن مینیاتوری جدید تاکید کردند که این سوزن از نظر کنترل کلوگز درست مثل سوزنهای بلندتر عمل می‌کند و به لحاظ کارآیی هیچ فرقی با آنها ندارد. این سوزن به طور موثر یک دوز انسولین را به لایه چربی زیرپوست منتقل می‌کند که بهترین منطقه برای تزریق انسولین است

M.A بازدید : 454 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)

ابولا (Ebola) یک بیماری ویروسی است که از سوی ویروس ابولا ایجاد می شود. این ویروس از خانواده فیلوویروس ها است که پس از وارد شدن به بدن ، نوعی بیماری تب دار و خونریزی دهنده ایجاد می کند که در ۵۰تا ۹۰درصد بیماران علامت دار به مرگ منجر خواهد شد.البته از ۴ گونه ویروسی ابولا یک گونه تنها به یک ابتلای بدون علامت منجر می شود و به مرگ نیز منتهی نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، ابولا اولین بار در سال ۱۹۷۶ در یکی از استان های سودان و نیز منطقه ای در نزدیکی زئیر جایی که هم اکنون جمهوری دمکراتیک کونگو واقع شده است پیدا شد.بین ژوئن تا نوامبر آن سال ، ۲۸۴ نفر به این بیماری مبتلا شدند که در نهایت ، ۱۵۱ نفر، جان خود را از دست دادند.طی سالهای بعد، این ویروس به دیگر کشورهای آفریقایی هم گسترش یافته و هرچند سال یکبار تعدادی کشته و قربانی برجا می گذارد.البته فقط آفریقا درگیر نشده و بیماری پای خود را از آفریقا نیز بیرون گذاشته است.

ابولا  گاه به گاه بهطور مرگباری در میان

 

M.A بازدید : 432 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)
از رويا تا واقعيت ، اكسير جواني موش پير آزمايشگاهي را جوان كرد

 

 

اکسیر جوانی

جام جم آنلاین: گروهی از دانشمندان آمریکایی با هدف یافتن اکسیر جوانی موفق شدند فرایند پیری را در موش ها وارونه کرده و موش های پیر را دوباره جوان کنند.

به گزارش مهر، در فیلم بنجامین باتن شخصیت اصلی داستان پیر متولد و با طی کردن یک فرایند وارونه با گذر سال ها جوان می شود. اکنون گروهی از دانشمندان مدرسه پزشکی هاروارد بر روی مدل های آزمایشگاهی آزمایشاتی را انجام دادند که نشان می دهند بافت هایی که با گذشت زمان و به سبب فرایندهای طبیعی که در داخل سلول اتفاق می افتند فرسوده شده اند می توانند دوباره جوان شوند.

این محققان در آزمایشات خود پدیده شگفت انگیزی را مشاهده کردند که در آن موش های پیر و ضعیف، جوان و سالم شدند محققان امیدوارند که در انسان نیز فرایند مشابهی وجود داشته باشد که حداقل بتواند سرعت فرایند پیری را آهسته کند.

به گفته این دانشمندان توجه به یافتن راهی برای مقابله با پیری می تواند اثراتی که پیری بر روی سلامت عمومی جامعه دارد را کاهش دهد برای مثال میتواند شدت مشکلاتی چون سکته مغزی ، زوال عقل و بیماری های قلبی را کاهش داده و کیفیت زندگی جمعیت جهانی سالمند را بهبود بخشد.

«رونالد د- پینو» ، سرپرست این تیم تحقیقاتی در این خصوص توضیح داد:«آنچه که ما در این حیوانات دیدیم آهسته کردن و یا تثبیت سرعت فرایند پیری نبود ما یک فرایند جوان شدن دوباره را مشاهده کردیم که کاملا غیرمنتظره بود».

این محققان موش های اصلاح ژنتیکی شده سالمندی را ایجاد کردند که در آنها آنزیمی به نام «تلومراز» خاموش شده بود تلومراز یک عنصر کلیدی در مکانیزم های مرتبط با پیری سلولی است. بدون این آنزیم، سلول ها در هر تقسیم سلولی جدید به صورت نابهنگام پیر می شوند که این اتفاق در موش های اصلاح ژنتیکی شده بدون تلومراز رخ داد.

به طوریکه این موش ها مشکلاتی از قبیل کاهش حس بویایی، مشکلات گوارشی و مغز که تنها در افراد بسیار پیر و یا بیمار مشاهده می شود را توسعه دادند.اما زمانی که این دانشمندان برای فعال کردن دوباره تولید آنزیم تلومراز شروع به تزریق این ماده کردند، بافت های آسیب دیده شروع به ترمیم شدن کردند و به تدریج مسیر پیری وارونه شد.

«د- پینو» افزود:«این حیوانات به طور وحشتناکی پیر بودند اما بعد از یکماه درمان به طور شگفت انگیزی بسیاری از عملکردهای خود را به دست آوردند و شروع به جوان شدن کردند. به طوریکه حتی نورون های مغزی جدید نیز شروع به رشد کردند. سن این موش ها معادل سن ۸۰ سالگی در انسان بود و درحال مرگ بودند ،
اما پس از تولید تلومراز سن آنها از نظر فیزیولوژی برابر با یک بزرگسال جوان شد».

این محققان تاکید کردند که بی شک دستیابی به این نتایج در انسان چندان آسان نخواهد بود در حقیقت موش ها تلومراز را در تمام طول زندگی خود تولید میکنند درحالی که در انسان های بزرگسال یک فرایند تکاملی وجود دارد که رشد سلول ها را با گذر زمان فرسوده می کند.

 
M.A بازدید : 503 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)
دانلود Hitman: Sniper Challenge - بازی هیتمن: تیر انداز در خفا
(91/5/15) تغییرات:

Crack موجود در بازی از کار افتاده است لطفا تا ارائه Crack Fix منتظر بمانید

اگر از علاقمندان به بازیهای اکشن باشید حتما با سری محبوب هیتمن آشنا هستید . هیتمن را میتوان یکی از پرطرفدارترین بازیها در ژانر اکشن دانست که سالهای زیادی است که جای خود را میان گیمرها باز کرده و تا کنون چندین نسخه آن با فروش بسیار بالایی در دنیا مواجه شده است .این عنوان جدید با نام  Hitman: Sniper Challenge ارائه شده است .در این بازی همانطور که از نام آن پیداست Sniper یا تفنگ تک تیر انداز دوربین دار هیتمن حرف اول را میزند و باید سعی کنید همراه آن دشمنان را نابود کنید و ماموریتهای مختلف خود را به پایان برسانید .این بازی در اختیاری کسانی که بازی Hitman: Absolution را از GameStop پیش خرید کنند، قرار می گیرد در واقع می توان گفت این بازی یک دموی قابل بازی از بازی Hitman: Absolution می باشد.

M.A بازدید : 435 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)
دانلود Planet Earth S01E02: Mountains - مستند سیاره زمین: کوه ها

Planet Earth در سال 2006 توسط بخش مستند كانال BBC‌ و به كارگردانی Alastair Fothergill (كارگردان شهیر فیلم های مستند) با بودجه 25 میلیون دلار! در طی مدت 5 سال ساخته شد. George Fenton برای این مجموعه موسیقی باشكوهی را تصنیف كرده است كه لذت تماشای این چنین اثری را چندین برابر كرده است. در زمان تماشای این مجموعه بارها و بارها سكانس های باورنكردنی را خواهید دید كه گوش سپردن به این موسیقی متن (با كیفیت صدای دالبی دیجیتال 6 کاناله) بر هیجان شما خواهد افزود!
این مجموعه در 62 کشور و 204 محل متفاوت فیلمبرداری شده است. گوینده این مستند David Attenborough یکی از شناخته شده ترین گویندگان و طبیعت شناسان جهان می باشد و لقب Sir را نیز دریافت کرده است. این مستند دارای 11 قسمت (قسمت) می باشد. در اولین قسمت یک دید عمومی درباره مناطقی که در 10 قسمت بعدی قرار است به آنها پرداخته شود، داده می شود. درهر کدام از 10 قسمت بعدی به بررسی یکی از بوم های طبیعی روی زمین و جانورانی که در آن ناحیه زندگی می کنند، می پردازد. در این مستند رفتارهایی از حیوانات که تا پیش از این دیده نشده بود به تصویر کشیده شده است.  هم مانند: تعقیب گوزن توسط گرگ ها از بالا، بچه خرس های گریزلی که برای اولین بار از غار بیرون می آیند، حمله ناگهانی صدها شمشیرماهی و ...
کارشناسان از این مجموعه با عنوان "نگاه نهایی به تنوع و گوناگونی سیاره زمین" نام برده‌اند. همچنین سیاره زمین، نخستین سری فیلم مستندی است که با دوربین‌های با وضوح تصویر بالا (HD) تهیه شده و تا قبل از آن تنها برای فیلم‌های سینمایی هالیوود از این دوربین‌ها استفاده می‌کردند.


منبع: www.p30download.com


انسان ها با پذیرش ریسک به مرتفع ترین نقاط سیاره ما قدم می گذارند، برخی ممکن است با صعود نمودن از کوهی عظیم در اندیشه فتح آن باشند، این مجموعه از حوضچه های اسید سولفوریک که نشان دهنده جنبش عظیمی زیر زمین هستند و از کم ارتفاع ترین و داغترین نقاط روی زمین می باشند (بیش از 100 متر پایین تر از سطح دریا) گرفته تا آتشفشان ارتا اله که پیر ترین آتشفشان فعال زمین است تا کوه های راکی در آمریکا و رشته کوه هیمالیا در نپال با شما همراه خواهد بود.

M.A بازدید : 500 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)
دانلود A Taste Of Iran 2009 - دانلود مستند طعم ایران

صادق صبا از تلوزیون BBC به کشور ایران سفر می کند تا جهانیان را با تاریخ، فرهنگ، مناطق مختلف و دیدنی، آشپزی و دیگر جذابیت ها و سنت های کشورمان آشنا سازد. این مستند توجه ویژه ای به فرهنگ و آشپزی این مرز بوم داشته و این سفر تمامی این مشخصه های سرزمینمان ایران را به تصویر می کشد. این مجموعه شامل ۴ قسمت از ۴ ناحیه ی گوناگون کشور عزیزمان ایران می باشد که در هر قسمت صادق صبا به یک منطقه سفر کرده است و ...

M.A بازدید : 534 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (1)
دانلود Big Buck Bunny - انیمیشن خرگوش چاق

انیمیشن کوتاه زیبای Big Buck Bunny که به تازگی منتشر شده است داستان خرگوش چاق و دوست داشتنی است که بر خلاف جثه بزرگش قلب کوچکی دارد او عاشق عطر گل و پروانه هاست ولی در بیشه محل زندگی او سنجاب های مزاحمی بودند که به آزار حیوانات می پرداختند، آن ها آنقدر به آزار حیوانات و کشتن پروانه ها پرداختند تا صبر خرگوش خوش قلب داستان را به سر رساندند و ...

M.A بازدید : 508 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)
2
دانلود Toy Story 2 - انیمیشن داستان اسباب بازی 2

داستان اسباب بازی (Toy Story) اولین انیمیشن بلند کامپیوتری والت دیزنی است که در سال ۱۹۹۵ ساخته شد و یکی از تحسین شده‌ترین و پرطرفدارترین انیمیشن‌های جهان است. به دنبال استقبال زیاد از این فیلم، دنباله آن با نام داستان اسباب بازی ۲ در سال ۱۹۹۹ ساخته شد و داستان اسباب بازی ۳ نیز در سال ۲۰۱۰ اکران شد.
داستان قسمت دوم از موقعی آغاز می شود که شخصیت موسوم به Buzz در یک سفر فضایی سیاره ای ناشناس فرود می آید. غافل از اینکه روبات های بسیار پیشرفته بر آن حاکمیت دارند. در هنگام ورود درگیری آغاز شده و روبات ها با سلاح های پیشرفته لیزری آن را مورد هجوم قرار می دهند. سپس جریانات بسیار جذاب و جالبی پیش می آید که ...

M.A بازدید : 400 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)
دانلود کلاه قرمزی 91

کلاه قرمزی ۹۱ سومین سریال نوروزی کلاه قرمزی پس از کلاه قرمزی ۸۸ و کلاه قرمزی ۹۰ است. در این مجموعه که شخصیت‌های عروسکی مهمان آقای مجری (ایرج طهماسب) هستند٬ داستان‌ها و قصه‌های جذابی را اجرا می‌کنند.
جیگر٬ آقوی همساده٬ دختر عمه‌ زا و دختر دختر عمه‌ زا از جمله شخصیت‌های عروسکی اضافه شده در سال ۹۱ در کنار شخصیت‌های دیگر هستند.

مجموعه پیش رو 14 قسمت این برنامه پر طرفدار است که توسط یکی از کاربران سایت ارسال شده است.
 

M.A بازدید : 366 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)
Portable Easy Chess 2.0
بازدید : 113890 بار
دانلود بازی پرتابل کم حجم شطرنج - Portable Easy Chess 2.0
در این قسمت از سایت بازی فکری شطرنج به صورت پرتابل با نام Portable Easy Chess 2.0 را برای علاقه مندان به این بازی زیبا برای کامپیوتر در ادامه مطلب این مطلب آماده کرده ایم که امیدواریم از آن لذت ببرید.


تعداد صفحات : 55

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر تون رو درباره سایت با تشکر محمد میرگل
    آمار سایت
  • کل مطالب : 549
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 167
  • آی پی دیروز : 110
  • بازدید امروز : 384
  • باردید دیروز : 248
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 1,794
  • بازدید ماه : 1,794
  • بازدید سال : 47,207
  • بازدید کلی : 541,762